Czy Powiatowy Urząd Pracy jako administrator danych posiada uprawnienie do każdorazowego kserowania lub gromadzenia skanów świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu lub innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łukaszyk Joanna
Odpowiedzi udzielono: 25 lipca 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy Powiatowy Urząd Pracy (PUP) jako administrator danych działając na podstawie przepisu prawa jakim jest § 5 [Dokumenty przedkładane do wglądu podczas rejestracji; dane przekazywane w trakcie rejestracji] rozporządzenia MRPPS z dnia 14.04.2020 r. w sprawie rejestracji bezrobotnych i poszukujących pracy posiada uprawnienie do każdorazowego kserowania (za zgodność z oryginałem) lub gromadzenia skanów odpowiednio: świadectwa ukończenia szkoły, dyplomu lub innych dokumentów potwierdzających kwalifikacje lub zaświadczenia o ukończeniu szkolenia, w tym z pełnym wykazem ocen, suplementem?

Czy wykaz ocen powinien podlegać anonimizacji?

Czy dokumentowanie zawodów wyuczonych, zawodów wykonywanych, kwalifikacji cząstkowych oraz zawodów, w którym osoba ubiegająca się o zarejestrowanie jako bezrobotny chciałaby pracować i ma ku temu odpowiednie kompetencje i kwalifikacje potwierdzone stosownymi dokumentami lub posiadanymi uprawnieniami zawodowymi może zostać zastąpione oświadczeniem osoby bezrobotnej w ww. zakresie oraz spisaniem informacji przez pracownika PUP po okazaniu oryginału dokumentu (w celu minimalizacji danych oraz ograniczenia liczby archiwizowanych dokumentów)?

Rejestracja bezrobotnego w systemie PUP wymaga poprawnego wprowadzenia danych dotyczących zawodu i kwalifikacji (m.in. poziom wykształcenia, data ukończenia i szkoła, uprawnienia warunkujące dostęp do wykonywania prac w zawodzie lub zawodu, rodzaj dokumentu).

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX