Czy powiatowa jednostka budżetowa zatrudniająca 40 pracowników musi ustalić zasady monitoringu w regulaminie pracy?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Milczarek Kamila
Odpowiedzi udzielono: 26 listopada 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy pracodawca – powiatowa jednostka budżetowa zatrudniająca 40 pracowników, musi ustalić zasady monitoringu w regulaminie pracy?

Powiatowa jednostka budżetowa zatrudnia 40 pracowników. W 1999 r. został w niej wprowadzony Regulamin Pracy. Po zmianie art. 104 Kodeksu pracy (obowiązującej od 1 stycznia 2017 r.) Regulamin Pracy w tej jednostce nie jest już obowiązkowy, ale nadal obowiązuje – nie został uchylony. W jednostce tej obowiązuje również Regulamin monitoringu – wprowadzony 24 maja 2018 r. zarządzeniem kierownika jednostki, nie jest on jednak załącznikiem, ani treścią regulaminu pracy.

Czy w związku z treścią art. 222 § 6 Kodeksu pracy taka jednostka budżetowa, która ma regulamin pracy, pomimo, że nie jest do tego zobowiązana, musi mieć zapisy dotyczące monitoringu w tym regulaminie?

Czy wystarczy, że będą one, jak do tej pory w odrębnym zarządzeniu kierownika jednostki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX