Czy posiadanie scanu PDF i scanu listu przewozowego oraz potwierdzenie dostarczenia towaru do przewoźnika stanowi wystarczający dokument do zastosowania stawki "0" w eksporcie towarów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 18 maja 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 21 marca 2018 wystawiliśmy fakturę dotyczącą sprzedaży naszych wyrobów dla kontrahenta w Indiach. Zgodnie z ustaleniami zastosowano warunki incoterms FCA . Towar został wydany przewoźnikowi i przez niego zgłoszony do procedury odprawy celnej we Francji. Po zgłoszeniu towaru Przewoźnik dostarczył nam jedynie Komunikat opatrzony Informacją: stan deklaracji BAE: ESO ECS Sortie, w wersji PDF oraz list przewozowy z pieczątką przewoźnika – również w wersji PDF. Zwracaliśmy się wielokrotnie do Przewoźnika z prośbą o uzyskanie komunikatu (tożsamego z IE599), jednoznacznie potwierdzającego wywóz towaru poza teren UE, jednak Przewoźnik twierdził, że nie posiada innych dokumentów Na stronach internetowych znalazłam interpretację indywidualną IPPP3/443-146/14-2/LK, w której kontrahent zwrócił się do Dyrektora Izby Skarbowej w Warszawie z wnioskiem o wydanie interpretacji m.in. w sprawie dokumentu ESO ECS Sortie. W tej interpretacji Dyrektor Izby Skarbowej potwierdził m.in., że dokument ESO ECS Sortie jest dokumentem tożsamym z komunikatem IE 599 ……"Dowody wywozu, o których mowa powyżej (tj. deklaracja eksportowa oznaczona statusem "ECS Sortie" / ?ESO ECS Sortie") są powszechnie akceptowane przez francuskie organy podatkowe jako wystarczające dowody wywozu towarów poza terytorium Unii Europejskiej (podobnie, jak wiadomości IE599 są akceptowane przez polskie organy podatkowe)"….

Czy w świetle powyższego posiadanie scanu PDF i scanu listu przewozowego, plus potwierdzenie dostarczenia towaru do przewoźnika FCA we Francji stanowi wystarczający dokument do zastosowania stawki "0" w eksporcie towarów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX