Czy posiadanie odpowiedniego zapisu w umowie uchroni biuro rachunkowe przed ewentualnymi konsekwencjami z tytułu zaksięgowania danej faktury w koszty podatkowe na wyraźne polecenie podatnika?
PYTANIE
Klient (JDG, czynny podatnik podatku VAT, liniówka, wynajem lokali) wysyła do księgowania faktury, które w mojej ocenie nie są kosztem uzyskania przychodu. Oczywiście piszę do niego e-maila w tej sprawie, aby wyjaśnił zakup i czy jest związany z prowadzoną działalnością. W umowie mam zapis, że "dokonywania oceny dowodów księgowych w świetle prawa podatkowego oraz podejmowania decyzji o sposobie ich zakwalifikowania wraz z ujęciem w ewidencjach, przy czym zaksięgowanie zdarzenia gospodarczego wbrew opinii zleceniobiorcy może nastąpić wyłącznie na pisemne polecenie zleceniodawcy i na jego odpowiedzialność".
Czy posiadanie takiego zapisu w umowie chroni mnie przed konsekwencjami, jeżeli ujęłabym faktury do kosztów na żądanie klienta (e-mail)?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX