Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna, rozpatrując wniosek o opinię w sprawie indywidualnego programu/toku ucznia szkoły ponadpodstawowej, powinna otrzymać opinię rady pedagogicznej?
PYTANIE
1. Czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna, rozpatrując wniosek o opinię w sprawie indywidualnego programu/toku ucznia szkoły ponadpodstawowej, powinna otrzymać opinię rady pedagogicznej czy wystarczy opinia nauczyciela? 2. Czy uczeń starający się o opinię w sprawie indywidualnego programu/toku musi cechować się wysokim lub ponadprzeciętnym poziomem inteligencji, czy poziom inteligencji nie ma decydującego znaczenia? 3. Dziecko na początku II etapu edukacyjnego otrzymało orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na autyzm. Nie było tam zawartych informacji o możliwości zwolnienia z drugiego języka. Po badaniu dziecka pod koniec etapu nie stwierdzono potrzeby wydania nowego orzeczenia. Czy dyrektor szkoły może sam zwolnić z drugiego języka?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX