Czy poprawnie wystawiliśmy fakturę?

Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 4 czerwca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy firmą produkcyjną. Klient w lutym wpłacił nam zaliczkę na towar i usługę transportową. Wysyłamy towar do Rosji, z klientem mamy uzgodnione, że dowozimy towar własnym transportem do Agencji Celnej w Polsce. Klientowi wystawiliśmy fakturę ze stawką 0% na towar i NP na usługę transportową.

Czy poprawnie wystawiliśmy fakturę?

Towar wyjechał w marcu, wiem, że potwierdzenie IE-599 nie dotrze do nas do 25 maja br. Muszę kwotę brutto faktury - w części dotyczącą sprzedanego towaru potraktować jak kwotę brutto i wykazać VAT w deklaracji za kwiecień 2012 r. oraz skorygować wartość eksportu. A dopiero, w miesiącu, gdy otrzymam potwierdzenie to koryguje ten VAT i krajową sprzedaż, a wykażę jako eksport.

Czy moje postępowanie jest prawidłowe?

ODPOWIEDŹ

Full content available after logging in to LEX

Log in to LEX | Don't use LEX programs yet? Order test access