Czy ponownie wystąpić do banku o zwrot wypłaconego świadczenia rodzinnego czy zastosować art. 30 ust. 2 pkt 5 u.ś.r.?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Tyra Bożena
Odpowiedzi udzielono: 11 października 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W dniu 27.08.2020 r. wypłacono stronie świadczenie rodzinne. W późniejszym terminie ustalono, że strona zmarła 26.08.2020 r. W związku z czym, wystąpiono do banku o zwrot świadczenia rodzinnego za m-c sierpień 2020 r. lub wskazanie osób, które pobrały wypłaty (art. 30a ust. 1-2 ustawy o świadczeniach rodzinnych).

W odpowiedzi bank wskazał, że obowiązek zwrotu kwoty świadczenia przekazanego na rachunek prowadzony w banku za miesiące przypadające po miesiącu, w którym nastąpiła śmierć świadczeniobiorcy nie obejmuje wpłat na rachunek wspólny (uchwała SN z 13.06.2006 r., sygn. akt II UZP 7/06), podając jednocześnie dane współposiadacza rachunku bankowego.

Czy o zwrot wypłaconego świadczenia rodzinnego ponownie wystąpić do banku (świadczenie zostało wypłacone w miesiącu sierpniu za miesiąc sierpień - następnego dnia po śmierci świadczeniobiorcy, a nie za miesiąc przypadający po miesiącu, w którym nastąpiła śmierć świadczeniobiorcy), czy też zastosować art. 30 ust. 2 pkt 5 ustawy o świadczeniach rodzinnych?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX