Czy poniesione koszty, związane z organizacją targów, można rozliczać w równych ratach miesięcznych poprzez rozliczenia międzyokresowe kosztów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Waślicki Tadeusz
Odpowiedzi udzielono: 9 maja 2013 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Spółka z o.o. prowadzi działalność produkcyjno-handlową. Każdego roku uczestniczy w targach branżowych (dwa razy w roku: w kwietniu i wrześniu), na których prezentuje własne wyroby i wyroby innych dostawców oferowane przez spółkę. Spółka nie prowadzi sprzedaży na targach. Koszty związane z organizacją targów w kwietniu i wrześniu przekraczają łącznie kwotę 50.000 zł. Są to koszty np. za wynajem powierzchni targowej, projekt, montaż, demontaż stoiska, gadżety opatrzone logo firmy (koszulki, długopisy, kalendarze itp.), koszty delegacji pracowników obsługujących stoisko.

Czy poniesione koszty np. w kwietniu, związane z organizacją targów, można rozliczać w równych ratach miesięcznych, tj. od kwietnia do końca roku, poprzez rozliczenia międzyokresowe kosztów?

Jesteśmy spółką o niskiej rentowności. Obciążenie kosztami targów jednego miesiąca spowoduje zniekształcenie wyniku finansowego i stratę w miesiącu, w którym odbędą się targi, tj. zawsze w miesiącu kwietniu i wrześniu.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX