Czy poniesione koszty diet i noclegów spółka może zaliczyć do kosztów podatkowych?
PYTANIE
Pracownik w umowie o pracę ma wskazane miejsce zatrudnienia Warszawa, a głównie pracuje w Bydgoszczy (od poniedziałku do czwartku, od wtorku do piątku - różnie, z reguły 3-4/5 dni w tygodniu (każdego tygodnia) przebywa w Bydgoszczy). Nie są to sporadyczne przypadki tylko regularna cotygodniowa sytuacja. Zaznaczę również, że w umowie strony nie zawarły żadnego zapisu odnośnie szczególnych sytuacji rozliczania delegaci służbowych tego pracownika. Spółka nie posiada w Warszawie oddziału. Wynajmuje jedynie biuro dla tegoż pracownika, który i tak większość czasu spędza w siedzibie spółki czyli w Bydgoszczy. W związku z tą sytuacją proszę o informację na następujące pytania: 1. Czy w zawartej umowie o pracę strony prawidłowo określiły miejsce wykonywania pracy? 2. Czy w powyższej sytuacji pracownik odbywa podróż służbową z Warszawy do Bydgoszczy? 3. Czy w takiej sytuacji pracownikowi przysługuje wypłacenie diety? 4. Czy pracownikowi przysługuje zwrot kosztów za nocleg? 5. Czy jeśli pracownikowi przysługuje zwrot kosztów za delegację i nocleg to czy spółka powinna doliczyć pracownikowi do przychodów ze stosunku pracy uzyskanych przez pracownika dochodów obliczyć, pobrać i przekazać do urzędu skarbowego zaliczkę na podatek? 6. Czy poniesione koszty diet i noclegów spółka może zaliczyć do kosztów podatkowych?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX