Czy polski dystrybutor w ramach prowadzonej już działalności jako Wprowadzający sprzęt może/powinien rozliczać obowiązki wynikające z u.z.s.e.e. w stosunku do urządzeń zakupionych od tego Producenta?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 8 czerwca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Producent (zagraniczna spółka) zleca polskiej firmie montaż/złożenie sprzętu elektrycznego i elektronicznego pod marką tego producenta. Sprzęt jest własnością producenta, rola polskiej firmy sprowadza się jedynie do montażu. Następnie sprzęt jest sprzedawany przez tego producenta do polskiego dystrybutora, który jest jednocześnie Wprowadzającym sprzęt. Faktury za sprzedaż sprzętu są wystawiane przez zagraniczny podmiot. Zagraniczny podmiot posiada polski NIP dla celów podatkowych, ale nie posiada siedziby w Polsce.

Czy polski dystrybutor w ramach prowadzonej już działalności jako Wprowadzający sprzęt może/powinien rozliczać obowiązki wynikające z ustawy z 11.09.2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2020 r. poz. 1893) – dalej u.z.s.e.e. w stosunku do urządzeń zakupionych od tego Producenta?

Jeśli nie, to w jaki sposób i kto powinien realizować te obowiązki?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX