Czy polska spółka wypłacająca czeskiej agencji reklamowej wynagrodzenie za obsługę marketingu influencerów powinna potrącać podatek u źródła?
PYTANIE
Nasza spółka zawarła umowę z czeską agencją reklamową na obsługę marketingu influencerów. Usługi polegają na realizacji kampanii reklamowych influencerów, badanie i docieranie do influencerów, w tym negocjowanie cen, koordynowanie postów influencerów w mediach społecznościowych, raportowanie kampanii reklamowych oraz koordynacja niestandardowych projektów z influencerami. Zapisy w umowie stanowią, że Agencja przenosi na naszą spółkę wszelkie zbywalne prawa autorskie i podobne w momencie utworzenia odpowiednich utworów atorskich (np. zdjęć wykonanych i umieszczonych przez influencerów w mediach społecznościowych). Ponadto agencja oświadcza w umowie, że posiada autorskie prawa majątkowe do utworów, które nie podlegają jakimkolwiek naruszeniom. Agencja dostarczyła nam aktualny certyfikat czeskiej rezydencji podatkowej oraz oświadczenie, że jest rzeczywistym właścicielem otrzymywanych należności.
Czy w związku z powyższym nasza spółka jest zobowiązana do pobrania podatku u źródła?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX