Czy polisy od ubezpieczyciela importer powinien traktować jako koszt bezpośredni sprzedawanych usług rozszerzonej gwarancji, czy też rozliczać je w czasie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zarzycki Łukasz
Odpowiedzi udzielono: 7 sierpnia 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Importer (A) sprzedaje urządzenia firmie z nim współpracującej (B), która sprzedaje dalej urządzenie odbiorcy końcowemu. Importer B zobowiązał się do przyznania rozszerzonej gwarancji (poza gwarancją producenta) na większą ilość motogodzin. Klient zapłacił firmie B w cenie urządzenia za rozszerzoną gwarancję (kwotę X od sztuki). Zbliża się okres wygaśnięcia gwarancji producenta, dlatego importer obciąży firmę B tytułem rozszerzonej gwarancji, aby uzyskać środki na finansowanie ewentualnych napraw zgłaszanych przez klienta w ramach szerszej gwarancji. Dodatkowo importer zawarł umowę z ubezpieczycielem oferującym program rozszerzonych gwarancji. Ubezpieczenie to obejmie okres 12 miesięcy od ustania gwarancji producenta oraz zagwarantuje rozliczanie napraw z tytułu przekroczenia limitu motogodzin przyznanego przez producenta. Sprzedaż urządzeń (przez firmę B klientowi) miała miejsce w poprzednich latach.

Czy polisy od ubezpieczyciela importer powinien traktować jako koszt bezpośredni sprzedawanych usług rozszerzonej gwarancji (KWS), czy też rozliczać je w czasie (niektóre z polis wskazują miesiące ubezpieczenia bieżącego roku, ale niektóre wskazują okres ubezpieczenia rozpoczynający się np. w roku 2014, kończący w 2015 r.)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX