Czy podmiot prowadzący handel obwoźny powinien podać wszystkie miejscowości w których fizycznie wydaje torby na zakupy z tworzywa sztucznego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 31 grudnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podmiot prowadzi jednostkę handlu detalicznego (handel obwoźny), w której oferuje torby na zakupy z tworzywa sztucznego. Torby wydawane są każdego dnia w różnych miejscowościach z uwagi na specyfikę działalności – podmiot w ramach handlu obwoźnego oferuje sprzedaż artykułów spożywczych w kilkudziesięciu miejscowościach dziennie. Zgodnie z art. 52 ust. 1 pkt. 7a lit. g ustawy z 14.12. 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2019 r. poz. 701 z późn. zm.) – dalej u.o., rejestr przedsiębiorców prowadzących jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową, o której mowa w art. 40a ustawy z 13.06.2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz.U. z 2019 r. poz. 542 z późn. zm.) zawiera informacje dotyczące rodzaju prowadzonej działalności oraz miejsca albo miejsc prowadzonej działalności. Z uwagi na brak miejsca we wzorze wniosku na przedmiotowe informacje, podmiot jest zobligowany do dokonania aktualizacji danych, wymaganych zgodnie z art. 52 ust. 1 pkt. 7a lit. g u.o., dotyczących rodzaju prowadzonej działalności oraz miejsca albo miejsc prowadzonej działalności, po 1 stycznia 2020 roku, kiedy zostaną uruchomione formularze elektroniczne.

Czy podmiot prowadzący handel obwoźny powinien wpisać jako miejsce prowadzonej działalności adres siedziby (kasa fiskalna zarejestrowana jest na siedzibę firmy z dopiskiem "handel obwoźny", czy też powinien podać wszystkie miejscowości, w których fizycznie wydaje torby na zakupy z tworzywa sztucznego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX