Czy podmiot musi prowadzić ewidencję dla odpadu biurowego - toneru drukarskiego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kościuk Agata
Odpowiedzi udzielono: 7 maja 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma wytwarzająca odpady ma pozwolenie zintegrowane i w nim wpis na wytwarzanie poszczególnych odpadów. Podmiot prowadzi ewidencję dla wytwarzanych odpadów.

Co w sytuacji jeśli wytwarza odpad biurowy (08 03 18 Odpadowy toner drukarski), który nie jest ujęty pozwoleniu, a obowiązuje rozporządzenie Ministra Klimatu z 23.12.2019 r. w sprawie rodzajów odpadów i ilości odpadów, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów (Dz.U. z 2019 r. poz. 2531) - dalej r.r.o.i.o.?

Czy podmiot musi prowadzić dla tego odpadu ewidencję, jeśli nie przekracza ilości wskazanych w rozporządzeniu?

Co w sytuacji, gdy prowadzi taką ewidencję?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX