Czy podmiot leczniczy niebędący przedsiębiorcą powinien uaktualniać w aktach wewnętrznych nazwy stanowisk i wymagania kwalifikacyjne zgodnie z obowiązującymi przepisami?
PYTANIE
Czy podmiot leczniczy niebędący przedsiębiorcą może stosować – zarówno do obecnych, jak i nowozatrudnianych pracowników - nazwy stanowisk pracy i wymagane kwalifikacje zawarte w r.k.w.p.p.l., jeśli nie dokonał jeszcze zmian w wewnętrznych regulacjach np. regulaminie wynagradzania, który zawiera tabelę zaszeregowania stanowisk pracy (nazwy stanowisk pracy), czy w zarządzeniu dyrektora w sprawie kwalifikacji wymaganych od pracowników na poszczególnych rodzajach stanowisk pracy w szpitalu, czy też do czasu wprowadzenia zmian w wewnętrznych regulacjach powinien stosować przepisy obowiązujące do dnia 4 września 2023 r.?
Czy pracodawca przed dokonaniem zmian w wewnętrznych regulacjach może zmienić nazwy stanowisk pracowników na wynikające z r.k.w.p.p.l., np. porozumieniami zmieniającymi czy wypowiedzeniami zmieniającymi, a także zawierać nowe umowy o pracę w oparciu o treść nowo obowiązujących przepisów (nazwy stanowisk i kwalifikacje wymagane na danym stanowisku)?
Zmiana regulaminu wynagradzania wymaga konsultacji ze związkami zawodowymi i wymaga czasu. Następnie należy dokonać zmiany obowiązującego na dzień 4.09.2023 r. zarządzenia dyrektora.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX