Czy podmiot leczniczy ma prawo odmówienia pacjentowi świadczenia zdrowotnego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sieńko Agnieszka
Odpowiedzi udzielono: 3 sierpnia 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy podmiot udzielający świadczeń w zakresie Podstawowej Opieki Zdrowotnej oraz Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej może odmówić przyjęć konfliktowemu pacjentowi, który z dużą częstotliwością wysyła bezzasadne skargi dotyczące organizacji udzielania świadczeń jak również skargi na usługi lekarzy?

Pacjent mimo terminowych i szczegółowych wyjaśnień podmiotu leczniczego składa zażalenia do wszystkich nadrzędnych instytucji, które to instytucje po kontroli nie wykazują uchybień w udzielaniu świadczeń.

Czy przepis, który dotyczy odmowy udzielania świadczeń przez lekarza art. 38 u.z.l. oraz przepis art. 29 pkt 3 u.dz.l. traktujący o "wypisie Pacjenta ze stacjonarnych i całodobowych świadczeń", może zastosować placówka, która udziela porad ambulatoryjnie i jakie to miałoby przełożenie względem art. 29 u.ś.o.z. o swobodnym wyborze placówki przez pacjenta?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX