PYTANIE
Podatnik prowadzi działalność gospodarczą z przewagą usług transportowych (PKPiR, podatek liniowy, podatek VAT). Od 2006 r. podatnik posiada również nieruchomość (współwłaściciel 33,3%) z której do tej pory uzyskiwał dochody z najmu prywatnie. W 2011 r. podatnik odziedziczył po ojcu kolejną część (ok. 4%) ww. nieruchomości. Rok budowy nieruchomości to około 1920.
Czy po zgłoszeniu nieruchomości jako miejsca prowadzenia działalności gospodarczej (biuro i wynajem), podatnik może wprowadzić swoją część do ewidencji środków trwałych?
Jak powinno się ustalić wartość początkową danej nieruchomości nabytą w drodze kupna i w drodze dziedziczenia. Na podstawie jakich dokumentów ustala się wartość i jaki powinien być okres i stawka amortyzacji?
Czy nakłady na remont, które przekroczą wartość 3.500,00 tys. zł netto mogą zostać zaliczone bezpośrednio do kosztów uzyskania przychodu, czy powinny być kosztem przez amortyzację?
ODPOWIEDŹ
Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów prezentację