Czy podatnik powinien zaakceptować notę korygującą otrzymaną od klienta, jeśli minął rok od daty sprzedaży?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Zaniewicz Edyta
Odpowiedzi udzielono: 19 czerwca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik prowadzący działalność w zakresie sprzedaży internetowej (czynny VAT) otrzymał od klienta notę korygującą dotyczącą sprzedaży ubiegłorocznej towaru. Nota korygująca zawiera NIP, nazwę firmy, inny adres. Po sprawdzeniu ubiegłorocznej transakcji Podatnik ma taką historię sprzedaży towaru dla tego klienta: klient zakupił towar, na który otrzymał paragon, po tygodniu stwierdził, że chce otrzymać fakturę na osobę prywatną. Plik JPK został wysłany ze sprzedażą na osobę prywatną. Teraz, po roku przysłał notę korygującą z danymi firmy. Podatnik uważa, że klient nie ma prawa zmieniać nabywcy po roku od sprzedaży.

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX