Czy podatnik powinien wystawić fakturę korygującą z uwagi na zwrot niedostarczonego towaru?
PYTANIE
W kwietniu za pośrednictwem firmy kurierskiej wysłaliśmy towar do odbiorcy w UE w procedurze WDT. Fakturę sprzedaży towaru doręczyliśmy odbiorcy na jego adres e-mail. Kurier kilkakrotnie podejmował próbę doręczenia towaru, ale z uwagi na nieobecność odbiorcy przesyłka nie została doręczona. W maju towar został zwrócony na nasz magazyn. Towar ponownie zostanie wysłany do klienta.
Czy w zaistniałej sytuacji należy fakturę sprzedaży anulować, czy wystawić fakturę korygującą, w związku z nieodebraniem przesyłki przez klienta?
W jakim miesiącu należy ująć fakturę korektę w JPK_V7M?
Czy ponownie wysłać towar do klienta na podstawie faktury sprzedaży wystawionej w kwietniu?
Czy też ponowną wysyłkę towaru udokumentować nową fakturą sprzedaży?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX