Czy podatnik powinien prowadzić dodatkowo dla każdego z samochodów służbowych dokumentację potwierdzającą każdy wyjazd służbowy pracownika?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 3 września 2022 r.
Autor odpowiedzi: Jabłoński Mariusz
Odpowiedzi udzielono: 10 kwietnia 2017 r.

PYTANIE

Podatnik wydaje gazetę lokalną, w działalności zatrudnia pracowników na stanowisku dziennikarz, reporter czy redaktor naczelny, którzy użytkują samochody służbowe wpisane do ewidencji środków trwałych firmy typu van i posiadają wpis w dowodzie rejestracyjnym VAT-1 lub VAT-1a. Samochody nie są udostępniane pracownikom w celach prywatnych, użytkują je tylko w sprawach związanych z zakresem swoich obowiązków lub w sprawach służbowych. Firma opracowała regulamin, z którego wynika, że pracownicy nie mogą korzystać z samochodów w sprawach prywatnych oraz wskazała w regulaminie miejsce do parkowania samochodów na parkingu przy redakcji po zakończonej pracy. Samochody nie posiadają GPS i nie prowadzimy dla nich ewidencji przebiegu pojazdu.

Czy podatnik powinien prowadzić dodatkowo dla każdego z samochodów służbowych dokumentację potwierdzającą każdy wyjazd służbowy pracownika?

Jeśli tak, to czy wystarczające będzie, by każdy z pracowników wpisał datę, cel wyjazdu?

Czy słusznie odlicza 100% VAT od wydatków eksploatacyjnych, nieprowadząc szczegółowej ewidencji przebiegu pojazdu?

Czy w razie kontroli może być zakwestionowane odliczenie 100% VAT?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX