Czy podatnik powinien otrzymać potwierdzenie, że klient akceptuje rabat, czy też wystarczy jedynie potwierdzenie zwrotu części pieniędzy oraz ewidencja tych rabatów?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Kamiński Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 3 kwietnia 2017 r.

PYTANIE

Spółka zajmuje się sprzedażą internetową. Wraz z towarem wysyłany jest również paragon fiskalny za ten towar. Zdarza się, że klient detaliczny otrzyma towar wadliwy. Spółka w takim wypadku chce mu udzielić rabatu na powyższy towar.

W jaki sposób należy to zaewidencjonować, aby móc odliczyć VAT od udzielonego rabatu?

Czy należy otrzymać jakieś potwierdzenie (np. mailowe), że klient akceptuje rabat, czy też wystarczy jedynie potwierdzenie zwrotu części pieniędzy oraz ewidencja tych rabatów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX