Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Autor odpowiedzi: Geliński Piotr
Odpowiedzi udzielono: 30 marca 2012 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik VAT (księgi handlowe, działalność gospodarcza) dokonał remontu swojej kamienicy. W trakcie remontu odliczył cały przysługujący mu VAT naliczony, gdyż pierwotne założenie było takie, że w całym budynku będzie prowadził działalność gospodarczą - wynajem lokali na rzecz firm. Po 4 latach ze względu na to, że jeden lokal nie miał powodzenia w wynajmowaniu, podatnik przekształcił go w mieszkanie, które przeznaczył swojemu synowi.

Czy w takim przypadku należy skorygować VAT odliczony w tej części, w której wydatki służyły wyremontowaniu właśnie tej części kamienicy - czyli mieszkaniu?

Czy urząd skarbowy po upływie 5 lat ma prawo weryfikować dokumenty pod względem odliczenia VAT?

Czy na weryfikację tego typu dokumentów inwestycji pod względem VAT jest 5-letni okres przechowywania dokumentacji czy jest to dłuższy okres?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?