Czy podatnik powinien dokonać korekty podatku należnego z uwagi na zwrot towaru eksportowanego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Radwan-Wiński Andrzej
Odpowiedzi udzielono: 28 kwietnia 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Firma handlowa dokonała w listopadzie eksportu pośredniego towaru. Dostawa była dokonana na bazie INCOTERMS EXW. Kontrahent z Ukrainy organizował w swoim zakresie transport towaru, odebrał towar z magazynu podatnika i wyjechał z towarem na granicę. Podatnik w grudniu nie posiadał komunikatu IE 599, dlatego opodatkował transakcję jako krajową i wykazał ją w JPK za grudzień 2021 r. W marcu 2022 r. kontrahent zwrócił towar, a urząd celny unieważnił eksport IE 509. W marcu podatnik wystawił fakturę korektę. Czy podatnik prawidłowo wykazał sprzedaż krajową w grudniu? Czy podatnik powinien dokonać korekty podatku należnego z uwagi na zwrot towaru eksportowanego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX