Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Bartosiewicz Adam
Odpowiedzi udzielono: 1 czerwca 2016 r.

PYTANIE

Mamy podpisaną umowę z naszym odbiorcą na tzw. "samofakturowanie". W ciągu miesiąca wysyłany jest towar dowodami WZ, a w ostatnim dniu danego miesiąca kontrahent wystawia nam fakturę. Zdarza się, że nie wszystkie wysłane towary w ciągu miesiąca ujęte są w fakturze. Rodzi się więc wątpliwość, czy postępujemy prawidłowo, odprowadzając kwotę VAT zawartą na fakturze, która nie uwzględnia wszystkich dowodów WZ.

Co rozumieć pod pojęciem "obowiązek podatkowy powstaje z chwilą dokonania dostawy towarów lub wykonanie usługi" (art. 19a ust. 1 u.p.t.u.)?

Kiedy powstaje ta "chwila" - w dacie wystawienia WZ, czy przyjęcia przez odbiorcę i potwierdzenia nam zgodzie z procedurą sell billingu drogą e-mailową?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?