Czy podatnik może odmówić dokonania płatności ze względu na brak rachunku VAT kontrahenta lub żądać od kontrahenta założenia rachunku rozliczeniowego VAT?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 28 czerwca 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Przyjęliśmy zasadę, że wszystkie płatności wykonujemy z opcją split payment. Wysłaliśmy środki w wysokości 2.800 zł do dostawcy na wskazany rachunek bankowy. Środki cofnęły się na nasz rachunek bankowy. Dostawca wyjaśnił, że nie posiada rachunku rozliczeniowego w banku. W związku z powyższym nie posiada dodatkowego konta VAT i prosi nas o wykonanie przelewu bez opcji split payment.
Czy możemy odmówić i zażądać założenia rachunku rozliczeniowego?
Czy wystawca faktury może odmówić przyjęcia zapłaty w MPP?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX