Czy podatnik, który w ramach działalności gospodarczej poniósł koszty remontu nieruchomości, którą miał nabyć, może zaksięgować je w PKPiR, jeżeli zrezygnował z zakupu tej nieruchomości?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 31 lipca 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Podatnik, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, podpisał u notariusza umowę przedwstępną na zakup mieszkania, celem dalszej odsprzedaży. W związku z zakupem nieruchomości i remontem w nim, poniósł pewne koszty udokumentowane fakturami na firmę. 2 miesiące później podatnik zrezygnował notarialnie z zawarcia umowy zakupu mieszkania i mieszkanie zostało zakupione przez osobę fizyczną.

Czy w tej sytuacji koszt zakupu mieszkania (podatnik wpłacił do notariusza depozyt w wysokości 90% wartości mieszkania, które zostało mu przy rezygnacji zwrócone) można zaksięgować na konto 10 jako towar (bo taki był cel zakupu nieruchomości), i uwzględnić w kosztach działalności koszt opłat notarialnych i remontu mieszkania (ponieważ zostały one poniesione)? Czy korekta kosztów przy rezygnacji z zakupów będzie dotyczyła tylko wartości zakupionego mieszkania? W jakiej dacie powinna zostać dokonana korekta kosztów (zakupu czy rezygnacji) Podatnik planuje wystawić fakturę sprzedażową nowemu nabywcy za wykonany remont

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX