Czy podatnik, który w ramach działalności gospodarczej poniósł koszty remontu nieruchomości, którą miał nabyć, może zaksięgować je w PKPiR, jeżeli zrezygnował z zakupu tej nieruchomości?
PYTANIE
Podatnik, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, podpisał u notariusza umowę przedwstępną na zakup mieszkania, celem dalszej odsprzedaży. W związku z zakupem nieruchomości i remontem w nim, poniósł pewne koszty udokumentowane fakturami na firmę. 2 miesiące później podatnik zrezygnował notarialnie z zawarcia umowy zakupu mieszkania i mieszkanie zostało zakupione przez osobę fizyczną.
Czy w tej sytuacji koszt zakupu mieszkania (podatnik wpłacił do notariusza depozyt w wysokości 90% wartości mieszkania, które zostało mu przy rezygnacji zwrócone) można zaksięgować na konto 10 jako towar (bo taki był cel zakupu nieruchomości), i uwzględnić w kosztach działalności koszt opłat notarialnych i remontu mieszkania (ponieważ zostały one poniesione)? Czy korekta kosztów przy rezygnacji z zakupów będzie dotyczyła tylko wartości zakupionego mieszkania? W jakiej dacie powinna zostać dokonana korekta kosztów (zakupu czy rezygnacji) Podatnik planuje wystawić fakturę sprzedażową nowemu nabywcy za wykonany remont
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX