Czy pobieranie opłat przez SP ZOZ za dzierżawę oraz, dodatkowo, opłaty za obsługę administracyjną i koordynację, może być uznane za niezgodne z prawem?
PYTANIE
SP ZOZ dzierżawi pomieszczenia prywatnym gabinetom lekarskim, w których pacjenci są przyjmowani "prywatnie" w terminach niekolidujących z harmonogramem przyjęć realizowanych w ramach kontraktu z NFZ-em. Wnoszona przez te gabinety opłata obejmuje nie tylko koszt dzierżawy, ale także koszty obsługi administracyjnej i koordynacji tych przyjęć: uzgodnienie terminu wizyty, rejestracja, pobranie opłaty za wizytę "prywatną", udzielanie informacji itp.
Czy pobieranie opłat za dzierżawę oraz, dodatkowo, opłaty za obsługę administracyjną i koordynację, może być uznane za niezgodne z prawem?
SP ZOZ ma zgodę organu założycielskiego na dzierżawę wspomnianych pomieszczeń, a prowadzenie działalności gospodarczej znajduje się w jego statucie.
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX