Czy po zepsuciu się paneli fotowoltaicznych klient indywidualny może wymagać od wprowadzającego lub dystrybutora lub organizacji odzysku przejmującej od wprowadzającego obowiązki bezpłatnego odbioru?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Sosnowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 13 kwietnia 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Wprowadzający panele fotowoltaiczne, który jest jednocześnie dystrybutorem sprzedaje panele fotowoltaiczne swoim klientom - firmom oraz klientom indywidualnym, którzy montują je na własny użytek na swoich dachach. Wprowadzający ten rozlicza się z obowiązków nałożonych na niego przez ustawę z 11.09.2015 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz.U. z 2020 r. poz. 1893) – dalej u.z.s.e.e. za pośrednictwem organizacji odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Czy po zepsuciu się ww. paneli fotowoltaicznych klient indywidualny może wymagać od wprowadzającego lub dystrybutora lub organizacji odzysku przejmującej od wprowadzającego obowiązki bezpłatnego odbioru zużytych paneli fotowoltaicznych należących do nich, ponieważ poniósł już KGO za te panele, w sytuacji gdy nie kupuje od ww. wprowadzającego kolejnych paneli i nie ma możliwości oddania sztuka za sztukę?

Czy po zepsuciu paneli firma może wymagać od wprowadzającego lub dystrybutora lub organizacji odzysku przejmującej od wprowadzającego obowiązki bezpłatnego odbioru zużytych paneli fotowoltaicznych należących do nich, ponieważ poniósł już KGO za te panele, w sytuacji gdy nie kupuje od ww. wprowadzającego kolejnych paneli i nie ma możliwości oddania sztuka za sztukę?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX