Czy po zakończonej sprzedaży promocyjnej na wartości wykazane w umowach, a jeszcze nieotrzymane, powinniśmy utworzyć rezerwę na przyszłe przychody?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Soprych Maciej
Odpowiedzi udzielono: 27 lutego 2015 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Jesteśmy firmą handlową. Organizujemy promocje sprzedażowe, polegające na sprzedaży towarów po minimalnej marży. W celu odzyskania utraconej marży zawieramy przed promocją z dostawcami naszych towarów umowy, w których zobowiązują się do wsparcia sprzedaży poprzez dostarczenie nam darmowych produktów lub do korekt mających charakter premii lub bonusu.

Czy po zakończonej sprzedaży promocyjnej na wartości wykazane w umowach, a jeszcze nieotrzymane, powinniśmy utworzyć rezerwę na przyszłe przychody?

Jeżeli tak, to na jakich kontach należy ją utworzyć?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX