Czy po zakończeniem umowy leasingu opłatę końcową należy zaksięgować w całości jako spłatę raty kapitałowej?
PYTANIE
W związku z zakończeniem umowy leasingu dostaliśmy fakturę końcową na wykup urządzenia. Leasing dla celów podatkowych był leasingiem operacyjnym, dla celów bilansowych leasingiem finansowym. Zgodnie z postanowieniami umowy leasingu korzystający ma prawo do nabycia pojazdu za wartość końcową ustaloną w umowie leasingu. Chcemy powyższy środek trwały wyksięgować z ewidencji środków trwałych, a nieumorzoną wartość początkową odnieść na pozostałe koszty operacyjne NKUP i następnie na podstawie otrzymanej faktury wprowadzić do ewidencji własnych środków trwałych. Czy to postępowanie jest prawidłowe?
Czy spółka nie powinna wyksięgować urządzenia ze środków trwałych i dalej go amortyzować i uznać za NKUP, a wykup zaksięgować na konto rozliczenie opłat z tytułu leasingu i uznać jako KUP?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX