Czy po wygaśnięciu stanowiska asystenta i ponownym zatrudnieniu tego samego pracownika na innym stanowisku w gminie, należy mu wystawić świadectwo pracy?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 6 września 2019 r.
Odpowiedzi udzielono: 6 grudnia 2017 r.
PYTANIE
Pracownik pracował w gminie na stanowisku asystenta. W dniu 18 listopada 2017 r. weszła w życie ustawa, która wygasza to stanowisko. Zgodnie z jej brzmieniem umowa z asystentem wygaśnie 2 grudnia 2017 r., tj. w dzień przypadający w sobotę. Pracownik ten wygrał konkurs na stanowisko urzędnicze, dzięki czemu nadal pozostanie pracownikiem gminy.
Czy asystentowi należy wystawić świadectwo pracy? Jeśli tak, to z jaka datą?
Kolejna umowa musi być zawarta bez dnia przerwy, czyli od 3 grudnia 2017 r. (w niedzielę).
W jakim dniu należy podpisać umowę o pracę na stanowisko urzędnicze?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX