Czy po śmierci pracodawcy, który prowadził biuro rachunkowe, pracownicy powinni nadal wywiązywać się z obowiązków na dotychczasowych zasadach?
Pytania i odpowiedzi
Status: Aktualne
Odpowiedzi udzielono: 6 października 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
PYTANIE
Biuro rachunkowe działa w formie spółki z o.o. Działalność spółki opiera się na jednej osobie, która jest jednocześnie wspólnikiem, prezesem i głównym księgowym zatwierdzającym wszystkie rozliczenia. W przypadku nagłej śmierci tej osoby przeprowadzenie sprawy spadkowej może być czasochłonne, a kontrahenci są zobowiązani do dokonywania comiesięcznych rozliczeń podatkowych.
Czy "szeregowi" pracownicy powinni nadal wywiązywać się z obowiązków na dotychczasowych zasadach, pomimo braku osoby przełożonego?
Czy mają prawo samowolnie wydać kontrahentom dokumenty niezbędne do nawiązania współpracy z innym księgowym?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX