Czy po śmierci pracodawcy, który prowadził biuro rachunkowe, pracownicy powinni nadal wywiązywać się z obowiązków na dotychczasowych zasadach?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Łyjak Grzegorz
Odpowiedzi udzielono: 6 października 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Biuro rachunkowe działa w formie spółki z o.o. Działalność spółki opiera się na jednej osobie, która jest jednocześnie wspólnikiem, prezesem i głównym księgowym zatwierdzającym wszystkie rozliczenia. W przypadku nagłej śmierci tej osoby przeprowadzenie sprawy spadkowej może być czasochłonne, a kontrahenci są zobowiązani do dokonywania comiesięcznych rozliczeń podatkowych.

Czy "szeregowi" pracownicy powinni nadal wywiązywać się z obowiązków na dotychczasowych zasadach, pomimo braku osoby przełożonego?

Czy mają prawo samowolnie wydać kontrahentom dokumenty niezbędne do nawiązania współpracy z innym księgowym?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX