Czy po rozwiązaniu umowy o prowadzenie ksiąg biuro rachunkowe ma prawo odmówić czynności dodatkowej polegającej na sporządzeniu sprawozdania finansowego?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Topulniak Michał
Odpowiedzi udzielono: 17 lutego 2021 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Zarząd spółki z o.o. zlecił biurowi księgowemu prowadzenie ksiąg zgodnie z zawartą umową. Biuro rachunkowe rozwiązało umowę o współpracę za spółką, umowa wygasła 31.01.2021 r., dokumenty źródłowe wraz z księgą zostały wydane zarządowi. Księgowania na rzecz spółki dotyczyły miesięcy od stycznia do grudnia 2020 r. Zarząd spółki domaga się od biura sporządzenia sprawozdania finansowego, jednakże biuro odmawia tego zlecenia - z treści zawartej umowy (która de facto już wygasła), wynikało, że sporządzenie sprawozdania finansowego jest czynnością dodatkową, dodatkowo płatną.

Czy w przypadku opisanej sytuacji, biuro rachunkowe ma prawo odmówić czynności dodatkowej polegającej na sporządzeniu sprawozdania finansowego?

Czy na gruncie prawa grożą mu jakieś sankcje z tego tytułu?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX