Czy po połączeniu spółek etatowy specjalista ds. BHP może być odpowiedzialny za kwestie BHP tylko części firmy?
PYTANIE
Spółka A (jeden specjalista ds. BHP na etacie, około 600 pracowników) przejęła Spółkę B (ok,oło 50 pracowników, firma zewnętrzna obsługuje w zakresie BHP na podstawie umowy).
Czy po połączeniu spółek etatowy specjalista ds. BHP może być odpowiedzialny za kwestie BHP tylko w "poprzedniej" części firmy (600 pracowników), a zewnętrzny specjalista na podstawie umowy, odpowiedzialny za BHP w "poprzedniej" części firmy (50 pracowników)?
Chodzi o współpracę pomiędzy specjalistą etatowym a zewnętrznym, ale rozłączną odpowiedzialność.
Jak należałoby skonstruować umowę z firmą zewnętrzną w takim przypadku?
Jeśli specjalista zewnętrzny nie może wykonywać zadań służby bhp zamiast wewnętrznej służby bhp, to czy możliwe jest, aby wewnętrzna służba bhp korzystała z pomocy specjalisty zewnętrznego, który na podstawie umowy świadczy usługi doradcze (natomiast cała odpowiedzialność jest po stronie etatowego specjalisty)?
Czy są zadania służby BHP, których wykonania pracodawca nie może zlecić do specjalisty zewnętrznego oraz jak w takiej sytuacji skonstruować umowę z firmą zewnętrzną?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX