Czy po otrzymaniu prawidłowo sporządzonej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, burmistrz wydaje decyzję administracyjną naliczającą opłatę?
PYTANIE
Zapis w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn. zm.) - dalej u.u.c.p.g. stanowi, że właściciel nieruchomości składa do burmistrza deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Stanowi ona podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego. Z przepisów u.u.c.p.g. wynika również, że opłatę nalicza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana w gospodarowaniu odpadami na danej nieruchomości. Przepisy u.u.c.p.g. wymieniają tylko 4 rodzaje decyzji administracyjnych, odwołując się do przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jedn.: Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.) - dalej o.p., jako ustawy regulującej tryb postępowania administracyjnego nie objęty zapisami ustawowymi.
Czy po otrzymaniu prawidłowo sporządzonej deklaracji, burmistrz wydaje decyzję administracyjną naliczającą opłatę (czyli ustala to samo co właściciel nieruchomości)?
Czy też nie wystawia decyzji, a właściciel nieruchomości uiszcza ją na podstawie np. informacji zawartej w deklaracji dotyczącej terminów płatności określonych uchwałą Rady Miejskiej?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX