Czy po anulowaniu sprzedaży powinnyśmy wpisać ją do „ewidencji pomyłek zarejestrowanych w kasie fiskalnej”?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Odpowiedzi udzielono: 26 października 2014 r.
PYTANIE
Spółka wystawiła fakturę na osobę fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej. Do tak wystawionych faktur program księgowy automatycznie drukuje paragony fiskalne, jednak w wyniku błędu ta sprzedaż nie została zarejestrowana w kasie fiskalnej. Została wystawiona faktura bez paragonu fiskalnego. Następnie ww. faktura została anulowana i została wystawiona nowa faktura już z paragonem fiskalnym.
Czy po anulowaniu sprzedaży powinnyśmy wpisać ją do "ewidencji pomyłek zarejestrowanych w kasie fiskalnej"?
Pomyłka polegała na tym, że faktura została wystawiona bez paragonu fiskalnego, więc sprzedaż nie została zarejestrowana w kasie fiskalnej.
Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX