Czy po anulowaniu sprzedaży powinnyśmy wpisać ją do „ewidencji pomyłek zarejestrowanych w kasie fiskalnej”?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 30 kwietnia 2019 r.
Autor odpowiedzi: Jurek Marek
Odpowiedzi udzielono: 26 października 2014 r.

PYTANIE

Spółka wystawiła fakturę na osobę fizyczną, która nie prowadzi działalności gospodarczej. Do tak wystawionych faktur program księgowy automatycznie drukuje paragony fiskalne, jednak w wyniku błędu ta sprzedaż nie została zarejestrowana w kasie fiskalnej. Została wystawiona faktura bez paragonu fiskalnego. Następnie ww. faktura została anulowana i została wystawiona nowa faktura już z paragonem fiskalnym.

Czy po anulowaniu sprzedaży powinnyśmy wpisać ją do "ewidencji pomyłek zarejestrowanych w kasie fiskalnej"?

Pomyłka polegała na tym, że faktura została wystawiona bez paragonu fiskalnego, więc sprzedaż nie została zarejestrowana w kasie fiskalnej.

Co powinniśmy zrobić w takiej sytuacji?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX