Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 31 grudnia 2018 r.
Autor odpowiedzi: Klimek Krzysztof
Odpowiedzi udzielono: 23 listopada 2018 r.

PYTANIE

Jak potraktować płatności za faktury w fundacji przez fundatora? Fundacja przy braku środków pieniężnych ponosiła koszty stałe administracyjne jak opłata za najem lokalu, artykuły biurowe, usługi księgowe, zakup paliwa itd. Wszystkie faktury były płacone przez fundatora była podjęta uchwała, że środki w momencie pojawienia się dochodu będą podlegały zwrotowi. Wobec powyższego zachodzi wątpliwość jak traktować uiszczone płatności, czy jako pożyczkę, czy też jakoś inaczej.

Czy powinno się z tego tytułu odprowadzać podatek od czynności cywilnoprawnych? Jeżeli tak to, w którym momencie, gdyż nie było zawartej konkretnej umowy pożyczki. Czy ewentualnie jest jakieś zwolnienie, z którego Fundacja mogła by skorzystać?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX

Zaloguj się do LEX | Nie korzystasz jeszcze z programów LEX?