Czy płatnik składek ma obowiązek przechowywać karty wynagrodzeń i listy płac?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Kostrzewa Magdalena
Odpowiedzi udzielono: 26 września 2018 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Na podstawie art. 125a ust. 4 ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, płatnik składek jest zobowiązany przechowywać listy płac, karty wynagrodzeń albo inne dowody, na podstawie których następuje ustalenie podstawy wymiaru emerytury lub renty, przez 50 lat od dnia zakończenia przez ubezpieczonego pracy u danego płatnika. Obecnie archiwizujemy zarówno listy płac oraz kartoteki zarobkowe (zestawienie wszystkich składników płacowych na danego pracownika) i zasiłkowe. Czy wg tego art. możemy archiwizować tylko karty wynagrodzeń bez konieczności archiwizowania list płac?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX