Czy pisma niestanowiące wniosków o wszczęcie sformalizowanego postępowania, mogą być przekazywane z pominięciem organów rady miejskiej do właściwych przedmiotowo komisji rady?
Pytania i odpowiedzi
Status: Nieaktualne, stan prawny na: 23 września 2023 r.
Odpowiedzi udzielono: 13 listopada 2022 r.
PYTANIE
Do biura rady miejskiej składane są pisma mieszkańców, które kierowane są do przewodniczącego rady, w treści proszące o załatwienie spraw należących do burmistrza (np. wniosek o zmianę planów miejscowych, zapytanie o dostęp do drogi publicznej, itp.). Statut szczegółowo nie reguluje tej kwestii - wnoszenia pism, które nie są skargami, wnioskami, które leżą wprost w kompetencji komisji skarg, wniosków i petycji.
Czy w tej sytuacji przewodniczący ma możliwość przekazania tych pism do burmistrza, kto powinien je kwalifikować?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX