Czy oznacza to, że w garażach budynków wielorodzinnych należy projektować każde miejsce postojowe z możliwością podłączenia do gniazda zasilającego?
PYTANIE
W ustawie z 11.01.2018 r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych - dalej u.e.p.a. w art. 12 ust. 1 u.e.p.a. jest zapis: Budynki użyteczności publicznej oraz budynki mieszkalne wielorodzinne, usytuowane w gminach, o których mowa w art. 60 ust. 1 u.e.p.a., oraz związane z nimi wewnętrzne i zewnętrzne stanowiska postojowe, projektuje się i buduje, zapewniając moc przyłączeniową pozwalającą wyposażyć te stanowiska w punkty ładowania o mocy nie mniejszej niż 3,7 kW.
Czy oznacza to, że w garażach budynków wielorodzinnych należy projektować każde miejsce postojowe z możliwością podłączenia do gniazda zasilającego, pomimo że w warunkach technicznych ani w prawie budowlanym nie ma takiego wymagania?
W przywołanym art. 60 ust. 1 u.e.p.a. uzależniono ilość punków ładowania od ilości samochodów zasilanych prądem, zarejestrowanych w gminie.
Ile miejsc ładowania należy przewidzieć w garażu i od kiedy?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX