Czy oznacza to, że dla każdej linii kolejowej właściwy jest RDOŚ, a dla pozostałych elementów z § 3 ust. 1 pkt 60 r.p.z.o.ś. np. bocznicy, mostu, wiaduktu, itd. prezydent, wójt, burmistrz?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 15 października 2023 r.
Autor odpowiedzi: Lecińska Monika
Odpowiedzi udzielono: 15 czerwca 2020 r.

PYTANIE

Zgodnie z art. 75 ust. 1 pkt 1 lit. t ustawy z 3.10.2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2020 r. poz. 283) - dalej u.o.o.ś. regionalny dyrektor ochrony środowiska jest organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w zakresie linii kolejowych. W związku z powyższym mamy wątpliwości dotyczące definicji linii kolejowej, kwalifikowanej infrastruktury związanej z linią kolejową i wskazaniem organu właściwego do wydania doś dla linii kolejowej. W art. 4 ustawy z 28.03.2003 r. o transporcie kolejowym (Dz.U. z 2019 r. poz. 710) wymienione są odrębne definicje linii kolejowej i bocznicy.

Czy oznacza to, że dla każdej linii kolejowej właściwy jest RDOŚ, a dla pozostałych elementów z § 3 ust. 1 pkt 60 rozporządzenia Rady Ministrów z 10.09.2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz.U. z 2019 r. poz. 1839) - dalej r.p.z.o.ś. np. bocznicy, mostu, wiaduktu, itd. prezydent, wójt, burmistrz?

Czy można uznać że wymienione w § 3 ust.1 pkt 60 r.p.z.o.ś. elementy są linią kolejową i budowa, rozbudowa tych elementów jest właściwością RDOŚ?

Czy przebudowa każdej linii kolejowej, o której mowa w § 2 ust. 1 pkt 29 r.p.z.o.ś. lub § 3 ust. 1 pkt 60 r.p.z.o.ś. jest właściwością RDOŚ?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX