Czy otrzymany bonus marketingowy stanowi przychód podatkowy?
PYTANIE
Nasza spółka sprzedaje artykuły instalacyjne. Jednym z producentów sprzedawanych urządzeń jest firma X. Nasza spółka otrzymuje od firmy X specjalny bonus marketingowy z przeznaczeniem na promocję urządzeń spółki X. W ramach tej promocji nasza spółka dokonuje zakupu np. gadżetów z logo fimy X, które następnie są przekazywane klientom.
Czy zakup gadżetów z logo firmy X nasza spółka możne potraktować jako koszt uzyskania przychodu?
Czy żeby zaksięgować podatkowo tego rodzaju wydatki musimy wykazać, że otrzymany od firmy X bonus marketingowy pokrywa wydatki naszej spółki na promocję firmy X (nie jest mniejszy)?
Czy może otrzymany bonus od X nie ma wpływu na klasyfikację podatkową gadżetów, które muszą być zaksięgowane NKUP?
Czy fakt posiadania na wyłączność sprzedaży asortymentu firmy X może mieć znaczenie dla klasyfikacji podatkowej kupowanych gadżetów z logo X?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX