Czy oświadczenie pracownika o sytuacji socjalnej może być składane elektronicznie?
PYTANIE
W naszej firmie funkcjonuje fundusz socjalny. Przy benefitach opłacanych z funduszu socjalnego stosujemy kryterium dochodowe. Do tej pory przy wnioskowaniu o benefity zbieraliśmy w formie papierowej (oświadczenie o dochodzie brutto na członka rodzinny). Czy przy zmianie procesu i korzystaniu z platformy elektronicznej możemy korzystać z formy elektronicznej: Czy zaznaczenie w naszym systemie do zarzadzania zasobami ludzkimi odpowiedniego kryterium dochodowego bezpośrednio przez pracownika będzie wystarczające i równoznaczne z oświadczeniem pracownika? W przypadkach administracyjnych (np. dla pracowników będących na urlopach macierzyńskich i nie mających dostępu do systemu) możliwość zaznaczenia lub zmiany tego kryterium będzie miał również pracownik działu HR. Czy wdrożenie takiego rozwiązania jest zgodne z przepisami ?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX