Czy oświadczenia woli związane z PPK mogą być składane w innej formie niż pisemna?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Nieaktualne, stan prawny na: 3 czerwca 2022 r.
Autor odpowiedzi: Ziółkowski Paweł
Odpowiedzi udzielono: 1 marca 2021 r.

PYTANIE

Z jakimi konsekwencjami i ryzykiem powinien liczyć się pracodawca jeśli będzie realizował poniższe dyspozycje pracowników nie podpisane odręcznie ani kwalifikowanym podpisem a tylko za pomocą programu Adobe Sign lub wysłane mailem ze skrzynki służbowej pracownika: Deklaracja zmiany wysokości wpłaty podst., Deklaracja finansowania wpłaty podst., Deklaracja dot.wpłat dodatkowej, Deklaracje dokonywania wpłat do PPK, Oświadczenie o zawartych umowach oraz Rezygnacja z dokonywania wpłat. Wiemy że rezygnacje są w procesie najważniejsze ale może w obecnej sytuacji możemy ułatwić naszym pracownikom dostarczanie dokumentów?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX