Czy Ośrodek winien domagać się zwrotu zasiłku pielęgnacyjnego od banku, gdy zmarł świadczeniobiorca?
PYTANIE
Petent miał przyznany zasiłek pielęgnacyjny na czas nieokreślony. W marcu 2023 roku wyszło na jaw, że petent zmarł we wrześniu 2022 r.
Zgodnie z art. 30a ust. 1 i 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych, zwróciliśmy się do banku z pismem o zwrot nadpłaconych środków. Bank odpowiedział jedynie, iż nie może zwrócić środków, bo zostały wykorzystane na pokrycie zobowiązań świadczeniobiorcy.
Bank nie udzielił nam informacji zgodnie z art. 30a ust. 2 ustawy o świadczeniach rodzinnych w terminie 30 dni od otrzymania naszego pisma, kiedy te środki zostały wykorzystane oraz przez kogo.
Czy Ośrodek winien domagać się zwrotu zasiłku pielęgnacyjnego od banku, gdy zmarł świadczeniobiorca?
Czy dalej domagać się od banku informacji, kto i kiedy środki wykorzystał?
Co w sytuacji, kiedy bank nie będzie chciał zwrócić nam środków?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX