Czy osoba zatrudniona w urzędzie na stanowisku informatyka może wysyłać przesyłki elektroniczne poprzez ePUAP?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Wilk Jakub
Odpowiedzi udzielono: 5 sierpnia 2020 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

W nawiązaniu do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 18.01.2011 w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 14.09.2011 w sprawie sporządzania i doręczania dokumentów elektronicznych oraz udostępniania formularzy, wzorów i kopii dokumentów elektronicznych, czy informatyk urzędu może wysyłać przesyłki (korespondencję) za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej poprzez platformę ePUAP, wytworzone i podpisane przez inne osoby posiadające stosowne pełnomocnictwa i uprawnione do złożenia podpisu elektronicznego na wysyłanym dokumencie?

Czy ta korespondencja wysłana w postaci elektronicznej musi być zarejestrowana w rejestrze przesyłek wychodzących prowadzonym przez punkt kancelaryjny?

Czy można uznać, że przesyłki przekazane na elektroniczną skrzynkę podawczą za pośrednictwem ePUAP nie muszą być rejestrowane?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX