Czy osoba zamierzająca prowadzić szkołę powinna dodatkowo dostarczyć opinię sanepidu i straży pożarnej odnośnie lokalu, w którym będzie mieścił się sekretariat?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Gąsiorek Piotr
Odpowiedzi udzielono: 22 października 2023 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Osoba prawna inna niż jst, zamierzająca prowadzić policealną szkołę publiczną złożyła wniosek o udzielenie zezwolenia na założenie szkoły publicznej do właściwego organu jednostki samorządu terytorialnego, której zadaniem jest prowadzenie szkół lub placówek publicznych odpowiednio danego typu lub rodzaju. W projekcie aktu założycielskiego oraz w projekcie statutu szkoły - zaznaczono adres szkoły (sekretariat) oraz miejsce prowadzenia zajęć. Adres szkoły (sekretariat) i oznaczenie miejsca prowadzenia zajęć są różne. Opinie właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku, w którym będzie się mieścić szkoła lub placówka publiczna, dotyczą miejsca prowadzenia zajęć. Do oznaczonego adresu szkoły (sekretariatu) nie dołączono opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej i państwowego powiatowego inspektora sanitarnego o warunkach bezpieczeństwa i higieny w budynku. Czy, w związku z § 3 ust. 2 pkt 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18.08.2017 r. w sprawie szczegółowych zasad i warunków udzielania i cofania zezwolenia na założenie przez osobę prawną lub osobę fizyczną szkoły lub placówki publicznej (tDz.U. z 2020 r. poz. 1591 ze zm.) osoba zamierzająca prowadzić szkołę powinna dodatkowo dostarczyć opinię sanepidu i straży pożarnej odnośnie lokalu, w którym będzie mieścił się sekretariat (adres szkoły)?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX