Czy osoba zamierzająca prowadzić niepubliczną szkołę posiada obowiązek wykazania dokumentem tytułu prawnego do lokalu?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Lesińska Joanna
Odpowiedzi udzielono: 21 lipca 2022 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Fundacja z miasta "X" złożyła wniosek o wpis do ewidencji Starostwa Powiatowego w mieście "YZ" o zarejestrowanie szkoły niepublicznej tj. liceum ogólnokształcącego dla młodzieży. Czy fundacja składając taki wniosek o rejestrację powinna, czy musi dołączyć jakikolwiek dokument potwierdzający zapewnienie warunków lokalowych szkoły, gdzie mają odbywać się zajęcia, ze wskazaniem w umowie, że jest to przedmiot najmu wolny od obciążeń z przeznaczeniem na jego użytkowanie na działalność oświatową liceum ogólnokształcącego dla młodzieży? Czy też można było zarejestrować powyższą szkołę, pomimo, że w umowie zawartej pomiędzy fundacją, a spółką z o.o. wpisano, że cyt." wynajmujący oświadcza, iż przedmiot najmu jest wolny od obciążeń na rzecz osób trzecich i może nim swobodnie dysponować w zakresie podnajmu na usługi edukacyjne oraz wolny jest od wad uniemożliwiających jego użytkowanie przez Najemcę na działalność oświatową - Niepubliczną Szkołę Podstawową jaką zamierza prowadzić w przedmiocie najmu". Celowo został przytoczony jeden z punktów umowy, ponieważ jest tu mowa o szkole podstawowej, a nie liceum dla młodzieży. Ponadto należy dodać , że w tym samym budynku Fundacja otworzyła i zarejestrowała w gminie (nie w Starostwie Powiatowym) niepubliczną szkołę podstawową. Jest to ważne, bowiem Fundacja przedstawiła i załączyła do wniosku o wpis do ewidencji szkół i placówek oświatowych Starostwa, umowę dotyczącą najmu nieruchomości użytkowej zawarta pomiędzy Fundacją a Spółką z o.o. zw wskazaniem na działalność szkoły podstawowej. Czy wydział edukacji powinien zarejestrować taką szkołę w rejestrze placówek starostwa powiatowego?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX