Czy osoba kierująca urzędem może upubliczniać na prywatnym profilu na portalu Facebook dokumenty lub pisma urzędowe?
PYTANIE
Czy osoba kierująca urzędem może upubliczniać na prywatnym profilu na portalu Facebook dokumenty lub pisma urzędowe? Chodzi o sytuację, w której zamieszczane są np. ogłoszenia o konkursach, zdjęcia dotyczące sytuacji w mieście czy też pisma informujące o podjęciu przez urząd określonych działań. Pisma te zamieszczane są na profilu w formie skanów lub pdf-ów. Zastanawiająca jest również kwestia przetwarzania opublikowanych materiałów przez właściciela serwisu w kontekście regulaminu portalu Facebook (uzyskuje on szerokie uprawnienia do wszelkich treści na profilu, na zasadzie udzielonej przez użytkownika licencji). Zaznaczam, że nie jest to oficjalny Facebookowy profil miejski ale prywatny. Czy udostępnianie dokumentów w takiej sytuacji jest dopuszczalne?
ODPOWIEDŹ
Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX