Czy organizator bezpłatnego webinarium może dodatkowo żądać zgody na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, na profilowanie?

Pytania i odpowiedzi
Status:  Aktualne
Autor odpowiedzi: Line Lawyer
Odpowiedzi udzielono: 11 kwietnia 2019 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie

PYTANIE

Czy organizator bezpłatnego webinarium może dodatkowo żądać zgody na otrzymywanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, na używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefonu) i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, na profilowanie (utworzenie profilu), w tym na przechowywanie w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym informacji, tzw. cookies, i uzyskiwanie dostępu do niej, w celu lepszego dopasowania usług i działań marketingowych?

Wyrażenie zgody odbywa się poprzez zaznaczenie check-box'a dla poszczególnych zgód, brak jednak możliwości zaznaczenia odpowiedzi "nie wyrażam zgody". Wszystkie pola zgód są wymagane, niezaznaczenie któregokolwiek z nich spowoduje brak możliwości skorzystania z webinarium. Czy taka praktyka jest dopuszczalna w myśl art. 7 ust. 4 RODO? Czy administrator może w ten sposób rekompensować sobie bezpłatne dla klienta webinarium?

ODPOWIEDŹ

Pełna treść dostępna po zalogowaniu do LEX